NEWS

January 17, 2022

Digital Art Director till Folket

OBS TJÄNSTEN ÄR TILLSATT

OM OSS

Vill du arbeta i ett entreprenörsdrivet företag med motiverade och engagerade kollegor som vill ha kul på jobbet? Vill du vara del av ett kreativt team där varje medarbetare är en viktig del av helheten? Vill du dessutom få möjlighet att lära känna kundens varumärke på djupet och utveckla deras närvaro i digitala kanaler med träffsäkert innehåll som bryter igenom bruset? På Folket Sthlm söker vi en Digital Art Director som kommer att jobba med vår kund Synsam. Vi sitter centralt mitt på Götgatsbacken på Södermalm i Stockholm och delar kontor med våra syskonbyråer, Tillsammans och Kompis. Totalt är vi 85 medarbetare i hela gruppen. Vi är ett stort och härligt gäng.

OM ROLLEN

Som Digital Art Director kommer din roll bestå av att generera idé och konceptutveckling samt att producera enheter inom Synsams existerande konceptuella värld. Arbetet rör sig från storytelling, konceptutveckling till att ta ut taktiska kampanjer. I rollen jobbar du tätt med alla i teamet men framförallt med copywriter och Creative Director,  du kommer även att driva många egna projekt mot kund tillsammans med produktionsledare. Du rör dig obehindrat mellan olika medier och kanaler och är van att förstå olika förutsättningar och målbilder. Du är van att hantera underleverantörer och att göra och hålla kundpresentationer. Du ska kunna arbeta självständigt men också driva projekt med flera där du agerar och har eget kreativt ansvar och ledarskap.

HUVUDANSVAR

  • Kreera och producera material, koncept och kampanjer med hög exekverande nivå och kreativ höjd, för rörliga, stilla och digitala kanaler.
  • Driva och utföra kampanjer och content för Synsams e-handel och aktiviteter online.
  • Driva den digitala agendan och hjälpa dina kollegor och kund att få större förståelse för hur de bör jobba med dessa kanaler ur ett kreativt perspektiv.
  • Ansvar mot kund

NYCKELKVALIFIKATIONER

  • Förståelse för reatailers digitala affärer.
  • Stark på idégenerering.
  • Stor vana av konceptutveckling.
  • Digitalt påläst och uppdaterad på omvärld och trender.
  • Mycket målfokuserad och leveranssäker.
  • Förmåga att hålla flera parallella projekt igång samtidigt.
  • Har ett holistiskt synsätt.
  • Van vid mycket kundkontakt.

KOMPETENSER OCH ERFARENHETER

  • 5+ år som kreatör, gärna från byrå eller inhouse.
  • Erfarenhet av att arbeta med digital design och olika digitala format.
  • Jobbat med minst en retail kund och har för förståelse för den branschen online.
  • Erfarenhet med att ha jobbat med e-handels kund och ansvarat för dennes digitala plattformar kreativt
  • Förstklassiga egenskaper i Photoshop, Premier och After Effect.
  • Förståelse för Creative Hub och den moderna digitala markandsmixen.  
  • Ingen formell utbildning krävs men relevant utbildning är meriterande.